Toen ik eenmaal besloten had om na 28 veilige jaren in loondienst voor mezelf te starten, begon de zoektocht naar een passende naam waaronder ik ‘mijn zaak’ aan de wereld wilde presenteren. In de weken die volgden, sleet ik mijn dagen in het onafscheidelijke gezelschap van een pen en een piepklein notitieboekje. De beste ideeën komen immers op de meest onverwachte momenten en schrijfgerei is dan onmisbaar. Zelfs in het pikkedonker wist ik feilloos pen en papier te vinden om spontaan ontstane ideeën te noteren.

De naam van mijn favoriete fruit en de naam van mijn eerste hond vielen al snel af. Op een moeilijk moment was er even de overweging om dan maar mijn familienaam te gebruiken. Maar dat paste niet in mijn plaatje. De bedrijfsnaam moest wat zeggen over hoe ik de dingen wilde doen: “Met aandacht en beleid en altijd vanuit een achterliggende gedachte waarbij elke activiteit bijdraagt aan het groter beoogde geheel”.

Vervolgens kwamen de afkortingen. Ik zal u de letters besparen maar kan u verzekeren dat ze lekker bekten. De bijpassende domeinnamen bleken echter niet vrij te zijn op het World Wide Web (tenzij tegen fikse betaling) en ook hier ging een streep door. 

De grote doorbraak kwam tijdens het lezen van een interview met een bekende atleet. Hij vertelde over zijn voorbereidingsperiode op de door hem gewonnen race. Tijdens deze periode was alles bij elkaar gekomen en bleek alles te kloppen. Met als uitkomst winst in de wedstrijd. Dat was wat ik wilde!

In de topsport wordt de wijze van voorbereiden op een belangrijke wedstrijd(serie) ook wel taperen of tapering genoemd. Het is als een puzzel die in elkaar wordt gezet met als uitkomst een prachtig resultaat. Dat is wat ik wil doen. Communicatieve puzzelstukjes aandragen die mijn klanten verder helpen met het realiseren van een optimaal en prachtig resultaat. 

Dat is Tapering!